Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.04.2009 14:55 - За хляба ... и не само
Автор: venven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1769 Коментари: 7 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Обичам да меся хляб.

Сам.

С ръцете си.

Никакви машини.

На 46 години съм, мъж. Правя това уточнение, защото, когато почерпих колегите си, повечето коментари бяха от рода „Ама, с машина ли?!”, „Как така ти си го омесил!?”, „С ръцете си?!?”, Вярно ли?! Лъжеш нещо!!”

Обичам да смесвам брашно, сол, мая и вода с ръцете си, да се омажа целия в брашно, да изцапам сума ти съдове и накрая да извадя от фурната топъл, дъхав, истински хляб. Без емулгатори, без оцветители, без набухватели, без разни неща наречени Е 503 или Е 507.

Но, имайте предвид – без любов и желание да останеш поне за кратко със себе си няма да може. Без тях в „Била” и на други подобни места продават прекрасни заместители – топли, пресни, добре изглеждащи и добре опаковани. Е, има и емулгатори, и оцветители,  и набухватели и определено има Е 503 и Е 507, каквото и да значи това. Но, всичко това си пасва прекрасно със света, в който една разтворима супа „Маги” може да е революционен продукт. Боже, какъв жалък край за думата „революция”... От френска, октомврийска, промишлена и сексуална да стигне до супена.

А аз обичам да меся хляб. Защото не искам емулгатори, оцветители,  набухватели, Е 503 или Е 507 нито в хляба, нито в супите, любовта, учебниците или където и да било другаде. Защото месейки тестото по някакъв странен начин в мен оживяват и двете ми баби, дядовците ми, които разчупваха този хляб, трапезите от едно време. Но това беше миналия век. Как ли се справяхме без всичките му там   емулгатори, оцветители,  набухватели и най-вече без Е 503 или Е 507?!

Но, понеже съм ретро, а не метро, обичам да меся хляб. Имам и последователи – днес на балкона в офиса, дадох рецептата на една колежка. Явно има шанс за истинските неща. Или за хляба поне. Ако искате, ще дам рецептата и на вас, но си пригответе поне щипка любов и желание да останете със себе си, поне докато се опече хлябът. :))

 



Тагове:   хляб,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. evchet0 - Поздравления за истинските нещ...
08.04.2009 15:03
Поздравления за истинските неща:)))
Хареса ми постинга.
цитирай
2. анонимен - Izvinenie za latinitzata...
08.04.2009 18:45
Nikoi ne e po-golqm ot hlqba, kakto ni6to ne e po-vajno ot lubovta!
Da vi e sladko!
Кonsumiraite umereno i.......nikoga sam!
цитирай
3. анонимен - za istinski ne6ta
08.04.2009 21:30
Pozdravlenia!Za istinsko,zemno niana vreme,to prosto e ve4no! A ima li ne6to po-sviato ot hliaba,umesen ot 4ove6kite ruce?
цитирай
4. rumyrayk - радвам се да те видя,
08.04.2009 21:44
ей, ven
За много години:)
цитирай
5. анонимен - peshunder
08.04.2009 22:30
literaturno zvuchi,haresa mi metaforata
цитирай
6. veselaj - Браво на теб!
09.04.2009 21:21
Аз също обожавам да меся хляб. и винаги става чудесен. Макар че съм доста калпава готвачка :)
цитирай
7. injnina - "...по някакъв странен начин в мен оживяват и двете ми баби, дядовците ми, които разчупваха този хляб"
01.06.2009 18:25
Аз не можех да меся тесто! Не ми остана време да се науча от учене, четене и т.н. Но преди време ми се наложи и съвсем сама започнах и точно все едно виждах баба ми как го правеше и точеше корите много тънки. Е, моите станаха неправилни и различно дебели и накъсани, но наистина бяха с вкус на любов. Е, много рядко и почти не правя това, но пък за приготвянето на храната възстановявам нейните природосъобразни и здравословни навици!
Поздрави! Разчувства ме с истинската храна за тялото и душата!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: venven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 34116
Постинги: 14
Коментари: 16
Гласове: 57
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031