Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.01.2008 10:36 - Още веднъж за боклуците
Автор: venven Категория: Други   
Прочетен: 970 Коментари: 1 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Ще си позволя да споделя едно електронно писмо, което изпратих до вестник "Капитал". Вестник, който чета и уважавам, но.... Ето за какво иде реч:

ВЕСТНИК „Капитал" и БОКЛУЦИТЕ

 И тази събота, както винаги купих новия брой на вестник „Капитал". Чета го редовно, харесвам доста от материалите, но отвращението, с което го купувам напоследък расте. Защо ли?! Заради боклука, с който е пълен. И днес като го взех в ръка по тежестта му разбрах, че пак е пълен с боклук. Но какво беше различното днес, че да ме накара да седна и да пиша тези редове!? Ами, боклукът беше повече от обикновеното, защото от всяка рекламна листовка вътре имаше по три бройки. Повтарям - по три еднакви бройки от всяка листовка!!! Отвратително! Защо!? Защото рекламодателите плащат три пъти повече!? Защото така три пъти повече хора ще бъдат убедени да купят три пъти повече мобилни телефони, компютри и какво ли не още?!

 Изхвърляйки тройно повечето боклук в първото кошче, се сетих за броя на вестника, посветен на проблема с боклука в София. Той също беше пълен с безполезни рекламни листовки, опаковани разбира се в редовното найлоново пликче.

 Сетих се и за други неща и най-различни мисли почнаха да се появяват в главата ми:

 - Дали „Ню Йорк Таймс", „Файнейшъл Таймс", „ТАЙМ", „Нюзуик", както и много други сериозни издания по света идват при читателите си с подобни найлонови пликчета и с рекламни листовки примерно на местния „Техномаркет"!?

 - Не е ли малко цинично вестник, който пише за проблема с боклука в София и изразява загриженост по този въпрос пряко да увеличава този боклук!?

 - Възпитателно ли е да публикуваш на страниците си рекламите на WWF, да агитираш за разделното събиране на боклуците, за модерни практики в бизнеса, екологията, да публикуваш обяви за работа на световни компании и да продаваш всичко това, опаковано в найлон и съпроводено с безсмислени рекламни листовки, които по никакъв начин не доставят посланието си до потребителя!? И в името на потребителя ли се прави това или в името на приходите!?

 - Или не е важно толкова какво се пише и публикува, а какви са приходите от реклама?!

 - Отговорен вестник ли е вестник „Капитал", граждански ангажиран ли е?! И кое прави един вестник отговорен и граждански ангажиран?! Умните, дълбокомислените статии и теми на броя!? Само те ли?! Или и начина, по който се продава вестника!? Внушението, което прави с опаковката си!?

 - Замислял ли се е някой в редакцията на „Капитал" например колко е дълъг животът на тези рекламни боклуци!? Аз например ги изхвърлям в най-близкото кошче до будката за вестници. Мисля, че и доста от познатите ми също. Онзи ден в метрото млади момчета и момичета много усмихнато раздаваха (макар че, по-точно е да се каже „почти насила тикаха") в ръцете на пътниците подобни рекламни листовки. Поспрях се, загледах се и установих, че всичките свършват земния си път по стълбите, седалките и кошчетата в станцията, а най-издръжливите от тях оживяват до кошчетата на изхода на станцията и по земята в подлеза. Което като време е не повече от минута. Дали за това време те успяват да предадат рекламното си послание до евентуалния клиент!?

 - Дали редакторите и журналистите на вестник „Капитал", включително и тези, които пишат на екологична тематика са обърнали внимание как например им продават хляба в магазина!? Или ако те не си дават труда да пазаруват, нека изпратят някой репортер да направи проучване. Ще установи, че хлябът е нареден по стелажите в магазина, увит в найлонов плик, като на касата го слагат в още един найлонов плик. Репортерът ще установи също така, че на много места, ако си купуваш прах за пране и прясно мляко например, слагат кутията с праха в един найлонов плик, млякото в друг, а двете заедно ги слагат в трети. И така е на ужасно много места.

 - Много пари ли изкарва вестник „Капитал" от тези рекламни листовки?! И ако вестникът не иска да се лиши от тези приходи, защо не намери по-съвременен, по-екологичен и по-отговорен начин да го прави, отколкото с тия смешни листовки!?

 - Защо например вестник „Капитал" не зарадва читателите си с по една платнена торбичка за пазаруване, на която да пише „Зелен бъди", „Аз чета „Капитал" и не обичам боклуците" или какво там им хрумне на редакторите или PR-консултантите?! И най-готиното е, че това няма да струва пари на вестника, ако се направи по правилния начин!

 - Защо вестник „Капитал" не предприеме кампания за промяна на навиците и заблудите на българите (в частност софиянци), та да почнат те да изхвърлят по-малко боклук?! И тук готиното е, че ако се направи както трябва, вестникът няма да похарчи пари, а ще спечели престиж. Или пък да посвети един брой на това, как да намалим боклука, докато чакаме прословутия завод за преработка на боклуци!?

 - Защо вестник „Капитал" не даде гласност на гледната точка на третия сектор за боклука!? И на умните и оригинални проекти в тази насока?! Или пък даже да основе фондация, която със смислен и обоснован проект да похарчи малко европейски пари за това София да стане по-чиста, зелена, подредена, спокойна, засмяна!? Даже и да похарчи малко пари, вестникът ще спечели много повече престиж.

 И накрая да ви успокоя – засега ще продължа да купувам вестника. За съжаление не съм толкова краен. Моите 2 лева всяка събота са ви гарантирани. Както и отвращението ми от опаковката, в която продавате вестника си.

 
С не особено уважение:


Тагове:   още,


Гласувай:
0



1. анонимен - Ако искаш да подкрепиш екологията
17.01.2008 16:34
чети Капитал само в интернет! Защо подкрепяш с твоя абонамент изсичането на толкова много дървета и създаването на много боклук!
Бойкот на печатните издания!!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: venven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 34212
Постинги: 14
Коментари: 16
Гласове: 57
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930